Pledge

#TimeOutForPeace

Il compito è semplice: alle 12.00 (mezzogiorno) ogni giorno ci vuole 1 minuto per fermarsi a riflettere o pregare per la pace. In questo modo, ci sarà sempre qualcuno che farà #timeoutforpeace in ogni fuso orario in ogni paese del mondo.

All’inizio della guerra del Golfo, Chiara Lubich ha proposto questa azione per mettere in contatto tutti coloro che speravano e lavoravano per la pace in un mondo dove le guerre sembravano non finire mai. La promessa è un’opportunità per connettersi con le persone che in tutto il mondo lavorano per costruire la pace e ispirano gli altri a lavorare per la pace.

Join the Pledge!

TimeOut has been practiced by thousands of people. 1700 ‘Living Peace’ International schools practice TimeOut for Peace at 12 noon on every school day.

Why not try TimeOutForPeace beyond all borders and ring your friends, family or peacemakers from around the world when it is 12.00 in their time zone.

It's ok if you don't want to give us your e-mail. We're asking it because we want to keep you updated about the United World Projects activities

I consent to the processing of personal data in accordance with current legislation on privacy. Read the Privacy policy.